Przede wszystkim znajdźmy kluczowe słowa konkurencji

Etap pierwszy

Na etapie pierwszym analizy wszelkich działań konkurencji w Internecie powinniśmy się skupić na sprawdzeniu dokładnym kluczowych słów. Są to takie słowa, które zapewniają jej pozycje wysokie w wynikach wyszukiwania w sieci. Jednak zanim przejdziemy do narzędzi konkretnym powinniśmy skupić się na Planerze kluczowych słów. Za pośrednictwem jego można sprawdzić jakie słowa są dla naszej branży najbardziej popularne. Ważne jest także to jakie frazy wpisują internauci w okna wyszukiwarki. Chodzi oczywiście o takie, które są szukane w związku z naszą ofertą. Znając te mniej i bardziej popularne słowa, możemy zdecydować czy chcemy wykorzystać niszowe zapytania. Wówczas istnieje znacznie większa szansa na znalezienie się na pozycjach wysokich na liście wyszukiwania, ale grupa odbiorcza będzie znacznie mniejsza. Chyba, że wolimy postawić na słowa popularne, ponieważ nam zależy na grupie odbiorczej szerokiej. Znany planer kluczowych słów jest darmowym narzędziem. Wymaga tylko rejestracji w danej usłudze Google.

Przejdźmy do narzędzi

Przyszedł czas, aby móc przedstawić wszelkie narzędzia, które nam pomogą wyśledzić kluczowe słowa używane przez naszą konkurencję. Aby w pełni móc skorzystać z ich wszelkich możliwości, to musimy zapłacić oczywiście. Jak najbardziej warto to zrobić, aby za pomocą danych dotrzeć za ich właśnie pośrednictwem są absolutną podstawą do analizy dalszej. Aby je wypróbować, to powinniśmy skorzystać z darmowych wersji.

Gdy mamy wątpliwości – udajmy się do konkurencji

Gdy monitoring cen konkurencji i analiza działań rywali w sieci jest nam obcy i niezbyt wiele z tego rozumiemy, to powinniśmy jak najbardziej udać się do prawdziwego specjalisty. Co jak co, ale na pewno sami z wszystkim sobie nie poradzimy. Szczególnie gdy mało co wiemy. Oczywiście z czasem wiele się nauczymy, ale w biznesie z dużą konkurencją nie mamy czasu. Musimy działać tak naprawdę tu i teraz. Co jak co, ale warto w monitoring konkurencji zainwestować.